25.10.05

Bukurešt

Pre nekoliko godina posetila sam ovaj grad ali samo u prolazu. Međutim, pre dve nedelje, imala sam priliku da provedem nedelju dana u ovom gradu, poslovno.

Grad je iznenađujuće prostran. To su ogromni bulevari, ima mnogo zelenih površina, radovi na putevima su skoro svuda jer se zemlja priprema za ulazak u EU.

Od znamenitosti, imali smo priliku da posetimo dvorac prvog rumunskog kralja Karolja, koji je inače bio Nemac. Dvorac se nalazi u okviru skijaškog centra u Sinaiji i sav je izrađen od orahovog drveta. Oduševila sam se delovima nameštaja koji su izrađeni od tikovine. Duborez u ovom drvetu stvarno me je očarao. Kažu da je taj zamak očuvan i u vreme Čaušeskua čudom, jer su Rumuni jako dobri lažovi tako da su praktično skrivali ovaj zamak od očiju javnosti.

Takođe sam posetila i Drakulin zamak. Priča o drakuli koju mi znamo je izmišljena, naravno. To je bio grof koji je uzeo ime Drakula od svog oca, što znači Drakulin sin. Inače, Drak na rumunskom znači djavo. Grof drakula se u stvari zvao Vlad Cepeš i bio je jako strog prema lopovima i ubicama. Postoji priča po kojoj je svako mogao da zaboravi torbu pored puta i da je ponovo nađe jer niko nije smeo da je ukrade.

Šlag je ipak bila poseta Čaušeskuovom Parlamentu, drugoj po veličini zgradi posle Pentagona. Za njegovu izgradnju je korišćen materijal isključivo iz Rumunije. Ono što nisu uspeli da nabave u Rumuniji, bila je orahovina. Nemoguće je zalutati u ovoj zgradi jer se na podu nalazi mapa. Dvorane su pravljene tako da zadive strane državnike koji su se tu sastajali. Za sve lustere u ovom zdanju potrošeno je oko 3 t kristala. Priča se da je Čaušesku po nekoliko puta naređivao da se ruše stepenice ukoliko su mu bile previsoke. Ali i to da ono što on naredi da se sruši Elena ne odobri tako da su stradali jadni ljudi koji su svoje živote posvetili izgradnji ove gradjevine.

1 comment:

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.